4 motive pentru care Evangheliile nu pot fi legende

by Ideea că relatările din cele patru Evanghelii, care deschid Noul Testament și cuprind istoria vieții lui Iisus pe Pământ, ar fi simple legende este încă suficient de răspândită cât să merite o examinare atentă. Pastorul J. D. Greear propune pe blogul său patru motive care fac ipoteza legendelor neplauzibilă. loading... 1. Datarea scrierilor este prea timpurie pentru o legendă Cărțile care alcătuiesc Noul Testament au fost scrise la circa 30 de ani după moartea lui Iisus Christos. Ba încă, cele mai vechi dintre ele au fost scrise la doar 20 de ani după răstignire. Ultima carte a Noului Testament, […]
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Ideea că relatările din cele patru Evanghelii, care deschid Noul Testament și cuprind istoria vieții lui Iisus pe Pământ, ar fi simple legende este încă suficient de răspândită cât să merite o examinare atentă.

Pastorul J. D. Greear propune pe blogul său patru motive care fac ipoteza legendelor neplauzibilă.

loading...

1. Datarea scrierilor este prea timpurie pentru o legendă

Cărțile care alcătuiesc Noul Testament au fost scrise la circa 30 de ani după moartea lui Iisus Christos. Ba încă, cele mai vechi dintre ele au fost scrise la doar 20 de ani după răstignire. Ultima carte a Noului Testament, Apocalipsa, a fost și ea scrisă la maxim 50-60 de ani distanță de moartea lui Iisus. Această apropiere a relatărilor de timpul în care întâmplările au avut loc „este prea mare pentru ca un mit atât de bine dezvoltat să și apără și să și ia locul poveștii adevărate”, argumentează Greear.

„Unii răspund acestui argument spunând că „sigur, unele părți ale Noului Testament au fost scrise în primul secol, însă arătau altfel decât acum. Divinitatea lui Iisus și învierea au fost adăugate mai târziu”, notează pastorul. „Problema aici este că cele mai vechi scrieri creștine conțin, toate, doctrina învierii”, răspunde tot Greear, citând prima epistolă a Apostolului Pavel către Corinteni, în care îi sfătuiește pe creștini să cânte imnuri despre înviere.

2. Conținutul lor este contraproductiv pentru o legendă

Evangheliile conțin o mulțime de evenimente pe care nimeni nu le-ar include într-o legendă pe care ar dori să o popularizeze pentru a câștiga respect și a avea autoritate în fața altora. Apostolii sunt deseori portretizați ca bufoni, scrie Greear. „Înțeleg greșit chestiunile de teologie, sunt răi față de copii (…) Dacă ai scrie despre tine într-o legendă, ți-ar plăcea ca aceasta să te facă să arăți așa?”

După ce menționează pasajul din evanghelii în care Iisus îl numește pe Petru „Satană”, pastorul amintește de faptul că Biblia menționează că primii martori ai învierii lui Iisus au fost niște femei. Două argumente care nu respectă imaginile acceptabile cultural în epoca în care Scriptura a fost scrisă. Nu doar că este neobișnuit ca un lider religios să câștige respectul credincioșilor după ce Învățătorul lui îl numește așa cum l-a numit, însă a preciza mărturia unor femei (care în instanțele seculare ale vremii nu avea nicio relevanță) este complet surprinzător. „Scriitorii Bibliei le-au numit pe femei ca primele care L-au văzut pe Iisus pentru că, ei bine, așa s-a întâmplat”, conchide Greear.

3. Forma literară a evangheliilor este prea detaliată pentru o legendă

Evangheliile cuprind o gamă largă de tipuri de detalii care nu ar fi fost incluse într-o legendă, pentru că nu au nicio relevanță pentru mesajul moralizator. De pildă, în capitolul 4 din Evanghelia după Marcu se menționează că Iisus predica stând într-o corabie și că în jurul acesteia erau o mulțime de alte bărci mai mici. „Celelalte bărci nu au în niciun fel de a face cu intriga. Pur și simplu sunt acolo”, notează Greear.

Apoi, în miezul unei reflecții serioase privind evenimentele din Grădina Ghetsimani, Marcu relatează un detaliu despre un bărbat care fuge de acolo, dezbrăcat (Marcu 14:51-52). „Astăzi, cei care scriu ficțiune adaugă detalii de acest gen pentru a face istoria să sune mai credibil, însă această formă literară nu a apărut decât abia în secolul XVIII”, spune Greear.

4. Mesajul a costat, în sine, prea scump pentru a fi o legendă

Mesajul că Iisus Christos este Dumnezeu și că a înviat din morți nu le-a adus apostolilor nicio urmă de putere sau prestigiu. De fapt, le-a asigurat aproape tuturor moartea prin execuție. „A spune că apostolii au fabricat aceste istorii e ca și cum ai presupune că au decis să inventeze o religie știind că vor sfârși murind dureros și umilitor. (…) Petru, care avea să moară crucificat cu capul în jos a sfârșit astfel pentru că a refuzat să își retragă mărturia că Iisus a înviat. Acesta este același Petru care s-a lepădat de Iisus, în fața unei adolescente. Ar fi murit Petru pentru un Iisus mort, el, care s-a dezis de un Iisus viu?

loading...

http://semneletimpului.ro/religie/4-motive-pentru-care-evangheliile-nu-pot-fi-legende.html

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Despre Cocoon.ro - Conspirații Indeplinite

Cocoon.ro – Conspiratii indeplinite: Conspiratii, Arta, Fibonacci, Divizia de Aur, Rapire, Serialul Sosirile, Medicina Naturista, Geometrie Sacra, Spiritualitate, Reptilieni, Biblie si multe altele…

Contact: came@cocoon.ro