Ce se intampla in corpul tau cand consumi CURMALE

Distribuie!by Curmala este atât un fruct gustos, cât mai ales sănătos. Este unul dintre fructele cu cea mai bogată sursă de vitamina C. Curmalele pot fi consumate proaspete sau uscate, zaharisite, pot fi prelucrate cu băuturi, sub formă de vin sau oţet, pof fi utilizate atât în alimente cât şi […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Curmala este atât un fruct gustos, cât mai ales sănătos. Este unul dintre fructele cu cea mai bogată sursă de vitamina C. Curmalele pot fi consumate proaspete sau uscate, zaharisite, pot fi prelucrate cu băuturi, sub formă de vin sau oţet, pof fi utilizate atât în alimente cât şi în medicamente. În continuare vă vom prezenta câteva beneficii ale consumului de curmale.

Multe femei suferă de anemie prin insuficienţa de aport de fier. Aproximativ 20% de femeile la pubertate şi 50% din femeile însărcinate se confruntă cu această problemă. Curmalele sunt bogate în fier, având eficienţă mare în prevenirea şi tratarea anemiei determinate de menstruaţie abundentă şi hemoragie post-partum. În plus, o substanţă din curmale contribuie la reajustarea metabolismului, impulsionarea reproducerii celulelor noi, eliminării celor vechi, creşterea capacităţii hepotopoietice a măduvei oaselor şi numărul celulelor roşii din sânge.


Dermatologii consideră că lucrul continuu în faţa computerului va provoca o serie de probleme ale pielii, în special uscăciunea pielii. Curmalele sunt foarte nutritive, ocupând primul loc între toate fructele în ce priveşte conţinutul de vitamine C şi P. Cantitatea vitaminei C din curmale proaspete este de 8-11 ori mai mare decât cea din mandarine şi portocale, de 76 ori mai mare decât cea din mere. Lămâia este considerată reprezentantul fructelor bogate în vitamina P. Însă conţinutul de vitamina P din curmale este de peste 10 ori mai mare decât cea din lămâi. Consumul frecvent al curmalelor este benefic creşterii elasticităţii pielii, făcând ca pielea să fie mai fină şi frumoasă.

Apariţia cutelor este inevitabilă. Însă putem să facem eforturi pentru amânarea acesteia. Vitamina C din curmale este un antioxidant puternic, fiind eficientă pentru reducerea cutelor şi pigmentării.


Dacă vă doare mereu talia sau spatele şi unghiile sunt moi şi se rup uşor, înseamnă că aveţi deficienţă de calciu. Curmalele sunt bogate în calciu, jucând un rol important pentru prevenirea osteoporozei. Curmalele înmuiate în rachiu suferă o mare pierdere a nutrienţilor, mai ales că vitamina C este vătămată aproape complet, însă conţinutul mineralelor creşte. Ca atare, cantitatea aportului de calciu din curmalele înmuiate în rachiu este cea mai abundentă din toate tipurile de produse de curmale. Fiecare 100 grame de curmale conţin aproximativ 75 miligrame de calciu.

O mare parte din femei doresc să-şi reducă greutatea. Curmalele pot stimula mişcările peristaltice ale intestinelor, ajutând la slăbire.

În plus, substanţele extrase din curmale, inclusiv zeama de curmale, au efect împotriva oboselii. Şi curmalele contribuie la stimularea reproducerii splenocitelor, ridicându-se astfel imunitatea oamenilor. Dacă consumăm pe termen lung curmale, condiţia noastră fizică se va îmbunătăţi vizibil.

Curmalele se maturizează la sfârşitul verii şi începutul toamnei. Consumul curmalelor proaspete este favorabil absorbirii nutrienţilor. Curmalele proaspete pot fi păstrate la temperatura camerei numai câteva zile, ca atare mai bine să fie consumate în ziua cumpărării acestora. Curmalele uscate conţin 50%-87% zahăr. Fiecare 100 grame pulpă de curmale uscate conţine 309 kilocalorii, aproape egale cu caloriile orezului şi făinei. Ca atare, curmalele uscate sunt potrivite pentru prepararea supei de orez sau ciorbă, pentru ca substanţele nutritive să fie eliberate suficient. Zaharisirea curmalelor constituie o altă metodă eficientă pentru păstrarea pe termen lung a acestora. În comparaţie cu cele proaspete şi uscate, curmalele zaharisite sunt puţin mai nutritive şi cu calorii mai ridicate. Este mai indicată utilizarea acestora în prepararea supei de orez pentru scăderea concentraţiei zahărului.

Beneficiile curmalelor sunt nenumarate avand in vedere ca aceste fructe sunt bogate in fibre naturale. Aceste produse naturale contin, deasemenea calciu, sulf, fier, potasiu, fosfor, mangan, cupru si magneziu. Se considera ca o curmala este necesarul minim pentru o alimentatie echilibrata si sanatoasa. Fructele ajuta in lupta impotriva constipatiei, tulburarilor intestinale, cresterii in greutate, afectiunilor cardiovasculare si cancerului. Fiind un aliment laxativ, curmalele s-au dovedit a fi benefice pentru cei care sufera de constipatie. Ele se pot scufunda in apa peste noapte si consumate sub forma de sirop in dimineata urmatoare pentru a asigura un efect laxativ. Continutul nicotinic care este prezent in curmale este benefic pentru tratarea oricarui tip de tulburari intestinale. Consumul regulat de curmale ajuta la mentinerea unui control asupra ritmului de crestere a organismelor patologice si, prin urmare, la mentinerea florei intestinale normale.
loading...

Curmalele sunt o parte importanta intr-o dieta sanatoasa. Ele contin zahar, grasimi, proteine, precum si multe vitamine esentiale. In cazul in care sunt consumate cu pasta de castraveti, se poate pierde cu usurinta in greutate. Un kilogram de curmale contine aproape 3.000 de calorii. Aceste calorii sunt suficiente pentru a indeplini cerintele de zi cu zi ale unui organism uman. Ele pot fi utilizate si ca un inlocuitor al zaharului sau chiar la prepararea bauturilor alcoolice fermentate. Curmalele uscate se pot macina si folosi ca faina. Curmalele proaspete au mult mai putine calorii decat cele uscate si contin cantitati mici de vitamina C, care lipsesc din cele uscate. Curmalele proaspete furnizeaza o energie de 96 kcal/100g iar cele uscate furnizeaza 248 kcal/100 g. Doar unul sau doua soiuri de curmale au o concentratie modesta de fier, restul au un continut mult mai mare. Acest lucru, impreuna cu energia usor de asimilat, le fac un aliment ideal pentru cei care sufera de anemie si afectiuni care produc oboseala cronica. 25 g de curmale pe zi sunt suficiente pentru a satisface nevoile de fier ale organismului. Avand acest efect energizant, curmalele se recomanda anemicilor, celor extenuati, convalescentilor, copiilor, sportivilor, precum si persoanelor in varsta. Desi contin doar in cantitati mici vitamina B, ele ofera in schimb cantitati suficiente de acid folic. Magneziul continut de curmale tonifica muschii si intarzie imbatranirea, evitand acumularea deseurilor alimentare. Curmalele exercita o actiune benefica si asupra prostatei si rinichilor.

Unele experimente au evidentiat intarirea musculaturii uterine ca urmare a consumului de curmale. Acest lucru este benefic in special in ultimele luni de sarcina. Cercetarile au constatat o legatura intre curmale si o reducere a hemoragiei postpartum. Curmalele sunt un beneficiu real pentru femei atat in timpul sarcinii cat si in perioada de alaptare. Se considera ca, curmalele contin elemente care contribuie la atenuarea depresiei mamelor si imbogatirea laptelui matern cu elemente necesare cresterii rezistentei copilului la diverse boli.
Curmalele ajuta la mentinerea starii de sanatate a inimii. Atunci cand sunt lasate in apa toata noaptea si consumate zdrobite dimineata, acestea se dovedesc a fi destul de benefice pentru inima. Ele ajuta la intarirea inimii, daca sunt consumate de doua ori pe saptamana.

Curmalele sunt considerate un stimulent sexual foarte eficient. O mana de curmale, atunci cand sunt inmuiate in lapte de capra proaspat o noapte intreaga si apoi macinate in lapte, cu un amestec de praf de nucsoara si miere, devine un tonic foarte util pentru rezistenta sexuala.

Curmalele sunt cunoscute ca un remediu excelent pentru intoxicatia alcoolica. Unul dintre principalele avantaje ale consumului de curmale este capacitatea acestor fructe de a mentine un sistem nervos sanatos, datorita continutului bogat de potasiu. Cercetarile au recomandat ca aportul ridicat de potasiu (aproximativ 400 mg) poate sa reduca riscul de accident vascular cerebral cu 40%. S-a constatat ca, consumul zilnic de curmale timp de patru saptamani poate imbunatati calitatea de lipide (grasimi) in sange, fara cresterea nivelului de zahar. Deoarece curmalele contin fluor, acestea pot ajuta la prevenirea aparitiei cariilor dentare. Totusi fructele uscate trebuie consumate cu moderatie. Clatirea gurii cu apa in timpul si dupa mese ar trebui sa contribuie la prevenirea cariilor dentare. Dupa ce ati mancat fructe cu un continut ridicat de zahar, care lasa reziduuri pe dinti (cum ar fi curmalele uscate) trebuie sa va spalati intotdeauna pe dinti. Curmala furnizeaza si o bautura utila in cazul afectiunilor pulmonare. Pentru a beneficia de actiunea sa expectoranta, trebuie preparat un decoct din 50 g de curmale, care se fierb intr-un litru de apa, timp de zece minute. Se strecoara si se bea in patru prize in timpul zilei. Cu un continut ridicat de glucide, acest fruct nu este recomandat diabeticilor.

Desi curmalele contin valori nutritive extraordinare, alegerea lor trebuie facuta cu mare grija, deoarece suprafata lor adeziva atrage diverse impuritati. Prin urmare, ar trebui sa se consume doar acele curmale care sunt corect ambalate. Altfel inainte de consum, curmalele trebuie spalate pentru a elimina impuritatile prezente in ele.

Dr. Roxana Popescu

Articol supervizat de Dr. Serban DAMIAN, nutritionist sportiv, Centrul de nutritie Superfit

http://www.doctor.info.ro/curmalele.html

http://romanian.cri.cn/261/2014/09/01/1s152554.htm

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Cocoon.ro – Conspirații Îndeplinite!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite

Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite