Florin Andronic, studentul băcăuan care a creat proiectul unui automobil ce funcţionează cu aer comprimat

Distribuie!by Florin Andronic este student la Facultatea de Mecatronică, în anul al IV-lea, la Universitatea „Vasile Alecsandri“ din Bacău, şi a realizat proiectul unui pneumobil, adică a unui automobil care circulă folosind aerul comprimat, iar motorul se va încărca de la priza electrică. „Adevărul“ vă prezintă încă o poveste minunată […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Florin Andronic este student la Facultatea de Mecatronică, în anul al IV-lea, la Universitatea „Vasile Alecsandri“ din Bacău, şi a realizat proiectul unui pneumobil, adică a unui automobil care circulă folosind aerul comprimat, iar motorul se va încărca de la priza electrică. „Adevărul“ vă prezintă încă o poveste minunată a unui român frumos!

Florin Andronic (30 de ani) este convins că, odată construită maşinăria, va putea circula cu ea pe şosea cu viteza de 60 de kilometri pe oră folosind nu benzină sau motorină, ci doar 10 litri de aer comprimat. În plus, motorul se va încărca la priză şi, odată încărcat, maşina va putea circula pe distanţa de aproximativ 200 de kilometri.


Proiectul motorului construit de studentul băcăuan va fi depus la Bosch Rexroth, pentru concursul “Pneumobil 2014”, care va avea loc în luna mai a anului viitor în Ungaria.

La acest concurs s-au înscris aproximativ 50 de echipe de studenţi de la diferite universităţi din Europa. Din câte cunosc, din România s-au înscris doar de la universităţile din Cluj, Timişoara, Târgu Mureş şi noi, din Bacău. Cine va câştiga, va primi finanţare pentru construcţia propriuzisă. Rezultatele le vom afla în lunile februarie – martie, a explicat Florin Andronic.

Totul a început în urmă cu şapte ani, când Florin Andronic a vrut neapărat să scape de dependenţa de benzină sau motorină.


Nu puteam să merg nicăieri cu buzunarul gol. M-am îndreptat atunci către motoarele electrice, însă acolo era o altă problemă şi anume aceea că bateriile sunt scumpe şi trăiesc puţin. Atunci am început să studiez tot ce înseamnă motoare. Am luat-o pas cu pas, de la cel mai vechi motor şi până la ultimul motor ionic, ce propulsează racheta electrică. După câteva luni am reuşit să fac un dispozitiv care produce lucru mecanic. Adică, un motor pneumatic, a mai spus tânărul.

Începutul: o butelie goală luată de la fier vechi

Florin Andronic povesteşte cum a început să prindă contur maşinăria. „De la fier vechi am luat o butelie şi am umplut-o cu aer comprimat la o vulcanizare. Am luat de la un prieten o motocicletă şi i-am scos bujia. În locul bujiei am pus un furtun de la butelie şi am dat drumul la aerul comprimat. Rezultatul: motocicleta mergea”, a mai spus studentul băcăuan.

El recunoaşte că din acea clipă a început partea grea a poveştii, deoarece şi-a dat seama că pentru a realiza ceva bun, are nevoie de lucruri scumpe.

loading...

Butelia era grea, avea peste 15 kilograme goală, motocicleta era şi ea grea şi nu o puteam deplasa prea mult. Am început să caut, în literatura de specialitate, tot felul de idei. Am văzut că descoperirea mea este, de fapt. veche, însă nimeni nu a reuşit să găsească o variantă mai <<uşoară>> a maşinii. Soluţia ar fi să găsim un cadru uşor, un motor simplu, roţi mici, adică totul să fie realizat la dimensiuni mult mai reduse decât există în prezent, a mai spus el.

Motorul realizat de Florin Andronic merge în impulsuri, adică nu funcţionează continuu. Aceasta înseamnă că are un consum redus de aer comprimat şi, implicit de curent electric. În plus, motorul recuperează aproximativ 20 la sută din combustibilul consumat. “Cu frâna de motor şi prin recuperarea aerului care iese din motor se recuperează aproape un sfert din combustibilul consumat”, a mai explicat Florin Andronic.

La acest proiect am lucrat împreună cu doi colegi de facultate. Este voba despre Cosmin Scurtu şi Marius Budău. Proiectul nostru a fost coordonat de către Prof. Univ. Gabriel Puiu, a mai explicat studentul băcăuan.

Pasiune

La cei 30 de ani ai săi, târgocneanul Florin Andronic este pasionat de tot ce înseamnă motoare. Vorbeşte cu patimă despre sisteme automatizate, despre tot felul de maşini sofisticate şi roboţi industriali. Cunoaşte cu exactitate cum funcţionează orice componentă electronică, iar termeni legaţi de lucrul mecanic, motoarele pneumatice sau ionice fac parte din vocabularul său uzual.

Pe lângă cursuri la Universitatea din Bacău, Florin Andronic lucrează de doi ani ca tehnician al sistemelor automatizate, adică realizează mentenanţa la roboţii industriali din domeniul auto.

Surse: http://adevarul.ro/locale/bacau/aer-comprimat-student-bacau-cei-mai-frumosi-romani-1_52b5f174c7b855ff56e88932/index.html

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Cocoon.ro – Conspirații Îndeplinite!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite

Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite