GENERAL Prima mașină sport din România a fost construită la IAR Brașov

Distribuie!by Prima mașină sport din România a fost construită la IAR Brașov de către inginerul Radu Manicatide, primind ca nume inițialele constructorului – M.R. Radu Manicatide s-a născut în 1912 fiind fiul unui profesor de pediatrie. Pleacă la facultate în Franța, la Paris, unde urmează cursurile Școlii de Aeronautică și […]
Distribuie!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Prima mașină sport din România a fost construită la IAR Brașov de către inginerul Radu Manicatide, primind ca nume inițialele constructorului – M.R.
Radu Manicatide s-a născut în 1912 fiind fiul unui profesor de pediatrie. Pleacă la facultate în Franța, la Paris, unde urmează cursurile Școlii de Aeronautică și Construcții Automobile. În 1937 termină șef de promoție și își urmează cu adevărat pasiunea. În 1945 Radu Manicatide construiește un roadster de mici dimensiuni la uzina IAR de la Brașov.
Mașina avea două locuri, un motor în doi timpi de pe o motocicletă, producând în jur de 11 cai putere, poziționat în spate și capabil să împingă mașina până la 70 Km/h. Greutatea mașinii era de 270 kg, aspectul interesant fiind caroseria inspirată de Jaguar XK120. În 1947 s-au construit trei vehicule dotate cu motor IAR002 cu patru cilindri în linie, capabile să producă 45 de cai putere.
Versiunea dotată cu IAR002 atingea 124 Km/h, existând chiar și variante de 100 de cai putere, cu anumite modificări făcute motorului în doi timpi și patru clindri.

Șef al atelierului de prototipuri


radu manicatideÎn 1935, Radu Manicatide a realizat avioanele monoloc RM-5 (cu greutatea maximă de 200 kg și viteza maximă de 120 km/h) și RM-7 (cu greutatea maximă de 240 kg și viteza maximă de 135 km/h).
Din anul 1939, inginerul Manicatide, specialist în structuri, a lucrat la IAR Brașov, ca șef al serviciului de studii structuri, apoi ca șef al atelierului de prototipuri și experimentări, unde a participat la realizarea avioanelor proiectate la IAR (IAR-27, IAR-37 și IAR-80) și a avioanelor sub licență (IAR-79 – Savoia Marchetti, Me-109 – Messerschmitt). Continuându-și preocupările mai vechi, în 1942 a realizat la IAR Brașov avionul monoloc RM-9 (cu greutatea maximă de 350 kg și viteza maximă de 138 km/h).
În 1944, Radu Manicatide a realizat avionul biloc cu ampenaj orizontal dispus în față (tip rață), RM-11 (cu greutatea maximă de 530 kg și viteza maximă de 175 km/h), iar în 1949 a construit, tot la Brașov avionul biloc de școală IAR-811 (cu greutatea maximă de 650 kg și viteza maximă de 150 km/h). Din 1950, la Uzina de Reparații Material Volant – URMV 3, sub conducerea sa, s-au construit avioanele IAR-813 (cu greutate maximă de 750 kg și viteza maximă de 192 km/h), cu care s-au obținut recorduri omologate de Federația Aeronautică Internațională.
Radu Manicatide a proiectat și realizat, în 1953, avionul bimotor IAR-814 (cu greutatea maximă de 2.030 kg și viteza maximă 272 km/h), cu care s-a obținut, de asemenea, un record mondial de viteză pe circuit închis, omologat de FAI.

loading...

Prima mașină sport din România a fost construită la IAR Brașov

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Cocoon.ro – Conspirații Îndeplinite!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite

Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite