DE CE TREBUIA INCHISA? Istoria fabricii de Mobra și Pegas de la Zărnești, în cifre

Distribuie!by Au fost vremuri când fabrica de la Zărnești producea Mobra şi Pegas, două dintre cele mai cunoscute branduri din perioada comunismului. Majoritatea locuitorilor micuțului oraș de provincie munceau la această fabrică unde se produceau pe lângă biciclete și motociclete și rachete, focoase şi grenade militare. Uzina Zărneşti a fost […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Au fost vremuri când fabrica de la Zărnești producea Mobra şi Pegas, două dintre cele mai cunoscute branduri din perioada comunismului. Majoritatea locuitorilor micuțului oraș de provincie munceau la această fabrică unde se produceau pe lângă biciclete și motociclete și rachete, focoase şi grenade militare.

Uzina Zărneşti a fost fondată la 2 mai 1938, ca parte a grupului industrial Malaxa. Din 1945, devine Uzina 6 Martie Zărnești. În 1948, începe construcţia secţiilor de bicicletă-motoretă. În 1954, ies din fabrică primele biciclete, iar în 1959 – primele motorete. Le cheama Carpaţi şi aveau la bază modelul unei motociclete nemțești Simson SR 2.


Mobra

Mobra

Din 1963, în fiecare an, muncitorii produc în medie 155.000 de biciclete şi 7.000 de motorete. Până în 1989, Uzina 6 Martie Zărneşti încasează, în medie, peste 19,2 milioane de dolari numai din vânzarea acestor produse. Înainte să fie vândută, fiecare motoretă trecea printr-o serie de teste şi trebuia să respecte anumite standarde.

loading...

Citește și: Istoria mioriticei „Mobra”, motocicleta produsă în România


În anul 1987 apare Mobra Hoinar – o motoretă pe care echipa condusă de Doru Opincă a proiectat-o timp de patru ani. Avea o capacitate cilindrică de aproape 50 de centimetri cubi şi prindea o viteză de peste 70 de kilometri pe oră.

După Revoluţie, în 1990, Uzina 6 Martie Zărneşti devine Uzina Mecanică Tohan Zărneşti. Odată cu schimbarea numelui, producţia de biciclete şi de motorete începe să scadă.

Când s-a vândut ultima Mobra

În 2004, la Zărneşti, se mai produceau încă 1.500 de biciclete şi 100 de motorete. Ultima Mobra a fost vândută în 2010. Ultimul Pegas – în 2012. Ambele erau din stocuri ale anilor ’90.

Sursă: digi24.ro

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Cocoon.ro – Conspirații Îndeplinite!

Citiți și...

Obama e primul castigator al premiului Nobel pentru pace, dupa ce a bombardat 7 tari
Gândurile omului arată starea lui duhovnicească
Pomul de Craciun: Nu este vorba despre ce inseamna pentru noi, este vorba despre ce inseamna pentru EL- Deutoronom 12: 30,31
“Învățăturile secrete din toate timpurile”: Cea mai importantă carte de referință pentru simbolismul ocult, scrisa de Manly P. Hall
Scrisoarea unei românce din diaspora către Carmen Iohannis: Opriți-vă din shopping și vizitați orfelinatele din România, unde copiii sunt legaţi cu sfoară!
IMAGINI HALUCINANTE cu un senator în Parlament / VIDEO
Ura pe evrei este un pacat urias, ocultele mondiale sioniste, nu evreii de rand omoara copii in Palestina
Magda Vasiliu, prezentatoare TV: Avem infractori, violatori, talhari in libertate, pentru ca, vezi Doamne, ne sanctioneaza Bruxelles-ul… De ce nu intereseaza pe nimeni drepturile bolnavilor din spitale?
Incredibil: Biserica Anglicană vrea ca băieții din clasele primare să poarte tocuri și fuste!
De ce sunt multinaționalele interesate de acțiuni contra guvernului României? Ca nu au chef sa plateasca taxe in Romania si sa dea salarii mari ca dincolo!
Părinții români continuă să-și expună copiii pe Facebook. 500 de imagini cu minori ABUZAȚI sexual, imagini reale sau editate, sunt vândute online la fiecare 60 de secunde
Video: Noul ministru al Educației spune celălanți, furton, ghiuvetă și ceolofan dar e susținut în scris de 45 de rectori: Babeș Bolyai, UMF-uri, Politehnici, Artă
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite

Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite