DE CE TREBUIA INCHISA? Istoria fabricii de Mobra și Pegas de la Zărnești, în cifre

Distribuie!by Au fost vremuri când fabrica de la Zărnești producea Mobra şi Pegas, două dintre cele mai cunoscute branduri din perioada comunismului. Majoritatea locuitorilor micuțului oraș de provincie munceau la această fabrică unde se produceau pe lângă biciclete și motociclete și rachete, focoase şi grenade militare. Uzina Zărneşti a fost […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Au fost vremuri când fabrica de la Zărnești producea Mobra şi Pegas, două dintre cele mai cunoscute branduri din perioada comunismului. Majoritatea locuitorilor micuțului oraș de provincie munceau la această fabrică unde se produceau pe lângă biciclete și motociclete și rachete, focoase şi grenade militare.

Uzina Zărneşti a fost fondată la 2 mai 1938, ca parte a grupului industrial Malaxa. Din 1945, devine Uzina 6 Martie Zărnești. În 1948, începe construcţia secţiilor de bicicletă-motoretă. În 1954, ies din fabrică primele biciclete, iar în 1959 – primele motorete. Le cheama Carpaţi şi aveau la bază modelul unei motociclete nemțești Simson SR 2.


Mobra

Mobra

Din 1963, în fiecare an, muncitorii produc în medie 155.000 de biciclete şi 7.000 de motorete. Până în 1989, Uzina 6 Martie Zărneşti încasează, în medie, peste 19,2 milioane de dolari numai din vânzarea acestor produse. Înainte să fie vândută, fiecare motoretă trecea printr-o serie de teste şi trebuia să respecte anumite standarde.

loading...

Citește și: Istoria mioriticei „Mobra”, motocicleta produsă în România


În anul 1987 apare Mobra Hoinar – o motoretă pe care echipa condusă de Doru Opincă a proiectat-o timp de patru ani. Avea o capacitate cilindrică de aproape 50 de centimetri cubi şi prindea o viteză de peste 70 de kilometri pe oră.

După Revoluţie, în 1990, Uzina 6 Martie Zărneşti devine Uzina Mecanică Tohan Zărneşti. Odată cu schimbarea numelui, producţia de biciclete şi de motorete începe să scadă.

Când s-a vândut ultima Mobra

În 2004, la Zărneşti, se mai produceau încă 1.500 de biciclete şi 100 de motorete. Ultima Mobra a fost vândută în 2010. Ultimul Pegas – în 2012. Ambele erau din stocuri ale anilor ’90.

Sursă: digi24.ro

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Cocoon.ro – Conspirații Îndeplinite!

Citiți și...

JEAN VALVIS, patronul AQUA CARPATICA, este membru ASPEN, institut finantat de ROCKEFELLER. Asta ca sa intelegem care-i treaba cu scandalul Olivia Steer – Gala Femeilor – Vaccinuri
MĂRTURII ŞOCANTE: Arabi se antrenează cu arme letale în poligoane din România
EXCLUSIV/ Guvernul SCAPĂ o INFORMAȚIE BOMBĂ: Serviciile secrete de 6 ORI MAI NUMEROASE decât Securitatea lui Ceaușescu
Nu vrem să vă alarmăm dar trebuie sa stiti ca foarte multi arabi se antreneaza sa traga cu arma in Romania in ultimul timp
Ce ne-a adus noua UE: saracie, defrisarea padurilor, otravirea alimentelor, desfiintarea agriculturii, sclavie in strainatate, distrugerea invatamantului, preluarea resurselor de catre straini, demolarea industriei, coruptie, pierderea suveranitatii si autonomiei etc.
Nu cred ca vei mai consuma pate dupa ce vei citi asta
Talmudul evreiesc este impotriva lui Iisus, a crestinilor si a tuturor celor care nu cred in religia mozaica
Pedeapsa divina? Incendiu la una dintre cabanele lui Adrian Nastase de la munte
41 de membri ai Partidului lui Obama și Clinton fac presiuni asupra lui Tăriceanu și Dragnea cerându-le să OPREASCĂ referendumul pentru familie
Acest profesor nu mai suportă comportamentul copiilor contemporani. Mesajul lui a fost susținut de mii de oameni!
Asta e Romania reala nu concediile lui Iohannis in Tenerife, vilele lui Dragnea sau palatele Casei Regale, cititi si veti plange: marturia unei femei plecate in Anglia
Cat de important este sa studiem stiinta muzicii dupa Platon
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite

Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite