Misterul avionului Boeing 727 furat de sub „nasul” controlorilor de trafic aerian

Distribuie!by Pe 25 mai 2003, un avion Boeing 727 (înregistrat cu seria N844AA) a decolat de pe aeroportul Quatro de Fevereiro din Luanda, Angola. Nu ar fi fost ceva neobișnuit, numai că nimeni nu știa cu siguranță cine pilota avionul și nici s-a cerut autorizare pentru decolare. De fapt, Boeing-ul […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Pe 25 mai 2003, un avion Boeing 727 (înregistrat cu seria N844AA) a decolat de pe aeroportul Quatro de Fevereiro din Luanda, Angola. Nu ar fi fost ceva neobișnuit, numai că nimeni nu știa cu siguranță cine pilota avionul și nici s-a cerut autorizare pentru decolare.

De fapt, Boeing-ul a fost furat chiar de sub „nasul” controlorilor de trafic aerian. Chiar și în ziua de azi, acesta rămâne unul dintre cele mai mari mistere din istoria aviației.


Avionul N844AA, pe când aparținea companiei American Airlines. Imaginea a fost realizată pe Aeroportul Internațional O’Hare din Chicago la 21 mai 1989. Foto: RuthAS

Conform Wikipedia, avionul fusese construit în jurul anului 1975. La început, a funcționat pentru American Airlines, după care a fost vândut unei companii din Miami, Aerospace Sales and Leasing.

Avionul a fost apoi închiriat de Compania Aeriană din Angola, TAAG, însă nu a fost folosit timp de peste un an. În acest timp, avionul TAAG a acumulat datorii de patru milioane de dolari în taxe pentru aeroport.


Alături de alte avioane de pe același aeroport, avionul a trecut în folosința altei linii aeriene, IRS Airlines. Când a decolat, avionul a fost descris ca fiind argintiu cu dungi albastre, albe și roșii.

Toate scaunele pasagerilor fuseseră scoase din interior și avionul fusese amenajat pentru a transporta motorină.

Cine era la manșă?

Inginerul Ben Charles Padilla. Foto: IASA

Un articol publicat pe Medium amintește că, înainte de decolare, un bărbat fusese văzut intrând în avion. Era Benjamin Charles Padilla, care fusese contractat de linia aeriană să execute niște lucrări la aeronavă.

Articolul continuă mai jos

Abonează-te gratuit la newsletter și vei primi zilnic pe email cele mai interesante articole, filme și recomandări!

Click pentru abonare ▸

Fii fără grijă, nu facem spam.

Se pare că lucrările de mentenanță necesitau mai mult de un om: asistentul lui Padilla, John Mikel Matantu, a fost văzut urcând și el la bordul avionului. Cei doi ingineri aveau sarcina să aducă avionul la stadiul operațional, pregătindu-l pentru a fi preluat de IRS Airlines.

Niciunul dintre cei doi nu știa să piloteze un avion de o asemenea mărime. Matantu nu era deloc pilot și Padilla avea licență doar pentru avioane ușoare.

Potrivit relatărilor presei, la scurt timp după ce Matantu a urcat la bordul avionului, aeronava a început să ruleze spre o pistă de decolare, fără ca ocupanții să țină cont de indicațiile turnului de control.

loading...

Dispozitivul ce repeta semnalul avionului fusese stins și aeronava nu avea aprinse luminile de navigare. Decolarea a fost executată de cineva care, evident, nu avea cunoștințe și experiență cu un Boeing 727, iar mișcările avionului au fost descrise ca fiind „haotice”.

Prin urmare, probabil că Padilla se afla la manșă, însă acest scenariu prezintă o problemă. Un Boeing 727 este operat în mod optim de o echipă de trei oameni. Toți cei trei trebuie instruiți corespunzător.

Manualul de operare conține o procedură de urgență cu numai doi oameni, însă mulți susțin că pilotarea avionului cu numai doi oameni este aproape imposibilă. În general, se presupune că o a treia persoană a intrat în avion, însă nu se știe cine, cum sau când.

Motivul din spatele furtului Boeing-ului

Cine a furat avionul este un mare mister. O altă enigmă, poate și mai mare, este motivul furtului. Cum furtul a avut loc la scurt timp după atacurile de la 11 septembrie 2001, FBI și CIA au acordat o atenție deosebită acestui caz.

Însă lunile întregi de investigații tot nu au reușit să lămurească dacă avionul fusese furat de vreo organizație teroristă. Temerile că avionul, lung de 47 de metri, avea să fie folosit ca armă împotriva unor obiective occidentale din Africa au fost potolite când s-a descoperit că imaginile din satelit indicau că avionul nu se mai afla în Africa.

Avionul, cu puțin timp înainte să dispară, după ce a transportat combustibil la o mină de diamante. Foto: Mike Gabriel

În sprijinul acestor date existau rapoarte oficiale conform cărora avionul fusese văzut pentru ultima oară deasupra Oceanului Atlantic. Un alt motiv propus sună mai plauzibil, dar nu răspunde la întrebarea „unde erau cei doi bărbați despre care se crede că se aflau la bord?”.

Dacă furtul era doar o tentativă de a încasa banii de asigurare, unde anume au zburat Padilla și Matantu? Poate că cei doi au ajuns în Conakry, Guineea.

În iulie 2003, s-a raportat că acolo fusese văzut avionul dispărut. Departamentul de Stat al SUA nu a considerat aceste relatări ca fiind de încredere, însă au fost singurele rapoarte în acest caz.

O lună mai târziu, s-a raportat că avionul fusese văzut din nou, tot în Guineea.  O relatare despre furtul avionului a apărut în cele din urmă în publicația South Florida Sun Sentinel.

Sora lui Padilla le-a spus reporterilor că era îngrijorată că fratele ei se prăbușise în ocean sau că fusese obligat să fure avionul și era ținut ostatic. Femeia a confirmat suspiciunile că fratele ei se afla la manșă.

Din momentul decolării și până în ziua de azi, avionul nu a mai fost văzut.

Misterul avionului Boeing 727 furat de sub „nasul” controlorilor de trafic aerian

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Cocoon.ro – Conspirații Îndeplinite!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite

Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite