Poftele care tradeaza carentele nutritionale

Distribuie!by Corpul nostru este mult mai inteligent decat realizam si ar fi extraordinar daca am invata inca din scoli sa interpretam anumite semnale de alarma. E bine de stiut ca fiecare pofta, tradeaza o carenta in corp si de multe ori suntem tentati sa tratam pofta cu preparatul pe care il […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Corpul nostru este mult mai inteligent decat realizam si ar fi extraordinar daca am invata inca din scoli sa interpretam anumite semnale de alarma. E bine de stiut ca fiecare pofta, tradeaza o carenta in corp si de multe ori suntem tentati sa tratam pofta cu preparatul pe care il poftim. Aceasta nu este intotdeauna solutia optima, fiindca exact de acel lucru corpul nu are nevoie.

Spre exemplu, atunci cand corpul nostru tanjeste dupa dulce de fapt el are nevoie de cativa nutrienti importanti si daca ii oferim contrariul s-ar putea sa intram in bucluc. Mai jos se afla o lista restransa cu posibilele pofte insa cu siguranta mai sunt si altele.


E bine de stiut ca „Supraconsumul de produse industriale, bogate în zaharuri si grasimi, face ca hormonul care da senzatia de satietate să ramana permanent activ, inducand foamea continua. Acest lucru este determinat de fluctuatiile greutatii, adoptarea unui program de masa haotic, dar si de stresul psihic”, explica prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pofta de dulce


Corpul ne transmite ca are nevoie sa ne imbunatatim banca de vitamine cat si de mineralele nu are suficient crom (care regleaza zaharul din sange) cat si magneziu, ambele pot afecta insulina.”Cand insulina nu mai poate transporta glucoza din sange in interiorul celulelor pentru a fi transformata în energie, celulele sunt permanent infometate, inducand dorinta de dulce”, explica Mencinicopschi.

Alimentele bogate in crom ar fi: rosiile, merele, broccoli, bananele, fasolea verde, porumbul nemodificat genetic, cartofii dulci, ceapa, salata romaine. Iar cele bogate si in magneziu ar fi toate frunzele verzi si vlastarii, plus ca poate fi regasit si in alimente care contin calciu precum ar fi migdalele, semintele de chia, susanul, frunzele verzi, algele marine, superalimentul numit shilajit care contine peste 80 de minerale etc.

De asemenea, corpul incearca sa spuna ca are nevoie pe langa toate de un procent mai mare de sulf si triptofan. „Triptofanul in primul rand face parte din grupa aminoacizilor esentiali si este utilizat de creier impreuna cu vitamina B6, nicotinamida si magneziu pentru a produce serotonina, un neurotransmitator important care are rolul, printre altele, sa asigure transmiterea mesajelor creierului la unul din mecanismele biochimice ale somnului”¹. Pentru a ajuta corpul sa rezolve aceasta problema, cresteti consumul de proteine. Acestea sunt molecule lungi formate din „caramizi” de aminoacizi printre care si triptofanul, aminoacidul responsabil cu starea de bine si razpunzator pentru sintetizarea proteinelor. Toate acestea se regasesc in cruditatile de mai jos.

  • Strugurii
  • Migdalele
  • Quinoa
  • Seminte de dovleac
  • Nucile
  • Dovleacul
  • Bananele
  • Nucile de caju
  • Merisoarele
  • Legumele si fructele prospat culese din copac sau cel putin naturale
  • Frunzele verzi si vlastari, variati zilnic
  • Ceapa, usturoiul, piperul, ardeiul iute, hreanul, fasolea, lintea, mazarea, nautul, broccoli si varza – toate au continut mare de sulf.

Pofta de ciocolata

Daca poftiti la ciocolata, atunci cu siguranta corpul vostru are nevoie de magneziu. Acesta se gaseste si in ciocolata, insa intr-o cantitate mica in pudra de cacao din comert, insa se poate regasi in toate variantele raw care urmeaza: in untul de cacao, pudra de cacao raw si boabele de cacao raw. Pentru a se asimila, magneziul va avea nevoie si de alti nutrienti gasiti in cruditati, nuci, seminte si alte marine. Pentru o carenta de magneziu, fier si calciu, consumati zilnic cat mai multe frunze verzi si vlastari. Ambele variante contin acesti nutrienti plus multi altii care vor ajuta la asimilare. Magneziu mai poate fi gasit si in faina de naut, semintele de dovleac, fasole, migdale, seminte de pin, spanac, mazare si linte, banane, ananas, sparanghel, seminte de susan, migdale, nuci brazilien etc.

RPOP-2015-10-0145

Pofta de paine si produse de patiserie

Corpul are nevoie disperata de nitrogen care poate fi gasit in cruditati bogate in grasimi, precum nuci (migdale, caju, canepa, mugurii de pin, chia etc.) si in cele din familia fasolei. In acelasi timp corpul are nevoie de triptofan gasit in nucile de caju, banane etc.

loading...

Pofta de snack-uri grase si bauturi carbogazoase

Corpul are nevoie urgenta de calciu care poate fi gasit in semintele de susan, in migdale, in seminte de chia si in toate frunzele verzi comestibile. Algele marine de asemenea sunt surse bogate de minerale care sunt foarte usor de absorbit.

rpop-2013-12-17851

Pofta de sarat

Corpul semnaleaza un dezechilibru hormonal, s-ar putea sa sufere de deshidratare cronica, o lipsa de calciu si potasiu, ar putea indica hipertensiune arteriala sau fluctuatii ale hormonului stresului
care pot fi reglate prin introducerea unei cantitati mari de lichide naturale, sucuri si apa de calitate, consumul mare de frunze,vlastari si legume, eliminarea factorilor de stres prin meditatie, exercitii de respiratie, sport etc.

Cand poftim cafea

Corpul are nevoie de fosfor, fier si sulf care pot fi regasite in:

  • Toate legumele in special ardei rosii, ceapa, usturoiul si in legumele crucifere.
  • Sarea de mare
  • Otetul de mere
  • Algele marine
  • Toate frunzele verzi
  • Ciresele negre si fructele de padure
  • Cititi si despre sursele vegetale de fier.

Pofta de branza

Corpul ne indica lipsa acizilor grasi esentiali din corp si acestia pot fi regasiti in:

  • Alge marine
  • Nuci
  • Seminte si uleiul de in
  • Seminte de canepa, intr-o proportie ideala
  • Seminte de chia
  • Seminte de floarea soarelui si dovleac

Sau lipsa de calciu, are poate fi gasit in migdale, chia, susan, frunze verzi, alge marine – toate contin si magneziu care ajuta la asimilare.

Toate aceste seminte si nuci trebuie sa nu fie rancede si pastrate adecvat. Vedeti aici cum.

RPOP-2010-07-1059

Ce se intampla totusi cand nu aveti deloc pofte dar nici pofta de mancare?

Corpul are nevoie de vitamina B1 si B3 si de mangan. Corpul isi poate gasi acesti nutrienti in nuci si seminte de orice fel, in ananas si afine cat si in sarea de mare neiodata sau sarea de Himalaya.

Sursele articolului: 1, 2, 3, 4 si va recomand acest articol in care veti gasi si alte feluri de pofte si descifrarea acestora. Pentru surse vegetale de minerale, cititi si acest articol.

Poftele care tradeaza carentele nutritionale

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Cocoon.ro – Conspirații Îndeplinite!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite

Cocoon.ro - Conspiratii Indeplinite